Squla: Spelenderwijs Leren
Squla, opgericht in 2010 door ondernemers die zagen dat leren leuker en effectiever kon, is een online leerplatform dat zich richt op basisschoolleerlingen (groep 1 t/m 8). Met een missie om leren aantrekkelijk te maken via spel, combineert Squla educatieve content met een game-achtige omgeving. De website biedt een breed scala aan oefeningen, quizzen en spelletjes, afgestemd op het Nederlandse curriculum. Het platform is ontworpen om kinderen op een leuke manier te helpen bij het oefenen en herhalen van de leerstof die ze op school krijgen. Squla is niet alleen gericht op de leerprestaties, maar ook op de motivatie en het plezier van het kind, hetgeen het een onderscheidende positie geeft in het onderwijslandschap. Squla is ontstaan vanuit de gedachte dat gamification een belangrijk element kan zijn om kinderen te inspireren tot leren.
De Educatieve Inhoud van Squla
De inhoud van Squla is zeer omvangrijk en bevat duizenden educatieve activiteiten die speciaal ontwikkeld zijn voor kinderen van 4 tot 12 jaar. De content wordt regelmatig bijgewerkt, met nieuwe oefeningen en games die voortdurend aan het platform worden toegevoegd. Het aanbod omvat alle kernvakken van de basisschool, zoals rekenen, taal, spelling, begrijpend lezen en wereldoriëntatie, aangevuld met extra leerzame spellen. Een uniek aspect van Squla is dat de inhoud direct is gelinkt aan de leerdoelen van het basisonderwijs. Daarnaast biedt Squla een gepersonaliseerde leeromgeving, waarbij het platform zich aanpast aan het niveau en de voortgang van elk kind. Met de verzamelde informatie over de leerprestaties van de kinderen, helpt Squla de ouders om het kind thuis optimaal te ondersteunen, hetgeen een win-win oplevert voor zowel kind als ouder.
Meer dan alleen oefenen
Squla is meer dan alleen een platform voor het oefenen van schoolwerk. Het platform is ontworpen om de intrinsieke motivatie van kinderen te stimuleren. Kinderen kunnen bijvoorbeeld badges en beloningen verdienen door oefeningen te maken en quizzen te voltooien. De virtuele wereld is een groot succes bij de kinderen. Ze kunnen hun avatar personaliseren en in competitie gaan met andere kinderen. Dit versterkt de betrokkenheid en maakt het leren leuker. Ouders hebben tevens een rol door de prestaties te monitoren. Er zijn 3 verschillende abonnementen, afgestemd op verschillende behoeften en het gebruik is ook op verschillende apparaten mogelijk. Squla probeert het hele gezin bij het leren te betrekken, door ouders de mogelijkheid te geven om de voortgang van hun kinderen te volgen en ze actief te ondersteunen.
Squla in Cijfers
Vandaag de dag telt Squla meer dan 500.000 actieve gebruikers in Nederland. Een groot deel van de gezinnen die Squla gebruiken, waardeert het feit dat het kinderen niet alleen helpt bij de leerprestaties, maar ook extra motiveert. Een gemiddeld kind op Squla oefent ongeveer 45 minuten per week, een belangrijke factor in de educatieve ontwikkeling. Het platform is inmiddels uitgegroeid tot een van de meest populaire educatieve websites voor kinderen in Nederland, wat de impact en het succes van het idee onderstreept. Het team achter Squla bestaat uit meer dan 50 mensen, waarvan een groot deel educatieve specialisten en software ontwikkelaars die dagelijks werken aan de ontwikkeling en verbetering van het platform.